4400 Nyíregyháza Rákóczi út 18. 2/2

mobil: 06-70/387-0258

e-mail: korpas.zsolt@tiszaviragcc.hu


Hogyan érjünk el több vevőt a legjobban konvertáló csatornán?

 

A jó öreg e-mailt már alig nyitják meg, a mobil appok push üzeneteit gyorsan kilövik a felhasználók, chaten pedig senki nem kíváncsi a márkák üzeneteire. Az SMS mindeközben él és virul, 4 lépésben elmondjuk, hogyan érdemes belevágni az SMS marketingbe.

Magyarországon csaknem 12 millió mobil-előfizetés van forgalomban, azaz 100 lakosra 120 SIM kártya jut. Nincs olyan demográfiai szegmens, akit ne lehetne elérni a telefonján, és egy tavalyi felmérés szerint 100-ból 81 embernek éjszaka is karnyújtásnyira van a mobilja, minden harmadik magyar pedig a WC-re is magával viszi.

Marketing mobilon: mi működik és mi nem?

Az eszköz tehát mindig a fogyasztó kezében van, a nagy kérdés, hogy a sokféle üzenetküldő csatorna közül melyikkel érhetjük el a legjobban. Van, aki saját mobil alkalmazással próbálkozik, hogy push üzeneteket küldhessen vevőinek, mások chaten bombázzák őket, a nagy többség pedig továbbra is emailben tolja az ajánlatokat. De nézzük, pontosan mi is a helyzet velük.

  • Azemailek megnyitási rátája csak 20-30%, és többségük napokig a postafiókban pihen elolvasás előtt.
  • A benne elhelyezett promóciós linkekre a címzettek csupán 3-4%-akattint át.
  • A frissen letöltött mobilappok 95%-át a felhasználók egy hónapon belülletörlik, és csak minden harmadiknak engedélyezik a push értesítések küldését,
  • a saját mobilapp-fejlesztés mindeközben még mindig igen drágamulatság.
  • A chat-et (Messenger, Whatsapp, Viber) a fogyasztók főként személyes kommunikációrahasználják, így elérhetőségük sem nagyon szerepel a céges adatbázisokban.
  • Egy ilyen üzleti üzenetküldő rendszer lefejlesztése ráadásul hasonlóan húzós, mint a saját applikációé.

Mi a helyzet az SMS-sel?

Pár évvel ezelőtt még senki nem gondolta, hogy a vadonatúj üzenetküldő technológiák mellett éppen a több mint negyedévszázados SMS fog beelőzni az üzleti üzenetküldésben. Igaz, némileg frissített kiadásban, amit úgy hívnak: SmartSMS.

 

Mi az a SmartSMS?

 

A jól ismert SMS továbbfejlesztett változata, melybe nemcsak szöveget írhat, de linket is helyezhet. Címzettjét a megnyitás után azonnal továbbvezetheti weboldalára vagy más online felületeire, és újabb interakciókat kezdeményezhet velük. Személyes vagy tömeges SmartSMS-eit webes felületről küldheti ki, és ugyanitt ellenőrizheti, hogyan reagáltak rá ügyfelei.

Amíg egy SMS-sel csupán bekopog ügyfeleihez, a SmartSMS-sel valódi párbeszédet kezdeményezhet velük.

 

A SmartSMS 160 karaktere mögött akár egy egész kampány is elférhet: a szövegbe linket rakhatunk, amivel a címzettet rögtön a megnyitás pillanatában saját weboldalunkra, webshopunkba vagy más online felületünkre irányíthatjuk. És a következők miatt érdemes nagyobb figyelmet szentelni neki:

 

Miért SmartSMS?

  • 98%-os megnyitási arány

Míg az email megnyitási rátája 20-30% körüli, az SMS-t 100-ból 98-an biztosan megnyitják.

  • 40%+ átkattintás

Míg az emailben elhelyezett linkekre mindössze a címzettek 3-4%-a kattint rá, az SMS esetében ez több mint 40%*.

  • Minden célcsoportot elér

Az SMS a mobiltelefon megjelenése óta velünk van. Az Y generációtól a 40+ korosztályig a többség számára még mindig az egyik legfontosabb csatorna.

  • Olvasás 5 percen belül

Az emailhez gyakran napokig hozzá sem nyúlnak a címzettek, az SMS-t azonban gyakorlatilag rögtön elolvassák.

  • Villámgyors és olcsó beüzemelés

Az SmartSMS egyszerű, kiforrott technológia, így a bevezetése sem igényel komolyabb fejlesztést. Néhány óra alatt beüzemelhető, és könnyen összekapcsolható a céges CRM rendszerrel.

  • Rövid és lényegre törő

Senki sem szereti, ha hosszú, terjengős üzenetekkel bombázzák. A fontos üzenetek rövidek és lényegre törők. A többségük 160 karakterben is elfér, a részletek úgyis ott vannak a link mögött…

  • Nem kell fejlesztés

Az SMS “gyárilag” ott van minden készüléken, nem kell hozzá drága fejlesztés, és letörölni sem lehet…

 

 

Mire használják az üzleti SMS-t, akik már kipróbálták?

Szinte nincs olyan vállalkozás, amely ne tudná valamilyen értelmes célra bevetni az SMS kommunikációt. A becslések szerint idén 65 milliárd dollárt költenek a cégek világszerte SMS marketingre, például a következő területeken: 

Papa John’s pizzériahálózat két étterme Angliában egy három hetes kampányidőszakban 33%-os növekedést ért el eladásaiban, ami minden elköltött 1 fontra 5,3 font bevételt hozott az étteremnek.

A korábbi vásárlóikból álló adatbázisuknak 8 100 SMS-t küldtek ki, egy egyszerű üzenettel: „Rendelj bármilyen pizzát, bármilyen méretben (igen, lehet óriás is!) – 6.99 font, ha te jössz érte, 8.99, ha mi visszük!”.  A 13,56 fontos (vagyis kb. 5000 forintos) átlagos kosárérték ugyanakkor azt is jól mutatja, hogy a fogyasztók éltek is a választás lehetőségével: ha már rendeltek, nem elégedtek meg egyetlen pizzával.

Hogyan csináljuk utánuk? SMS marketing 4 lépésben

Az SMS marketing egyáltalán nem komplikált tudomány, de mint minden sikeres kampányhoz, ehhez is kell egy stratégia.

  1. Mi a cél? Mielőtt belevágunk, a következő lépéseket érdemes alaposan átgondolni:
  • Mire akarjuk használni az SMS kampányt: termékpromócióra, feliratkozók gyűjtésére, kedvezményekről szóló értesítésekre, elégedettségmérésre? Lent mutatunk néhány gyors ötletet az induláshoz.
  • Milyen interakciót várunk a címzettől? Egy válaszüzenetet, vagy hogy az SMS-ben elhelyezett linkre bökve felkeresse a weboldalunkat? Utóbbi esetben gondoskodjunk róla, hogy az oldalon minden mozgósító üzenet (call-to-action) alaposan ki legyen dolgozva, és több helyen is megjelenjen.   
  • Új ügyfeleket akarunk megszólítani vagy meglévőket? Az újak esetében bevezető promóciós kampányokra, feliratkozók gyűjtésére, a régieknél a hűséget jutalmazó, lojalitás erősítő kampányokra és elégedettségmérésre érdemes bevetni az SMS-t. 
  • Milyen legyen maga az üzenet? Rövid, velős és mozgósító hatású. Íme néhány példa:

 

  1. Hogyan időzítsünk?Gondoljuk át,  hogy a célcsoportunk mikor a legnyitottabb az SMS fogadására.
  • Ne bombázzuk az ügyfeleket hajnalban vagy késő este reklám ajánlatokkal. Alkalmasabb erre a délelőtt vagy még inkább a munkaidő vége, közvetlenül a szabadidő megkezdése előtt.
  • Az időzítés mellett az üzenetek gyakorisága is befolyásolja a kampány sikerét. Ha új ügyfeleket szólítunk meg, egy SMS nem lesz elég a konverzióhoz, célszerű a kiküldéseket egy-két hét után megismételni.
  • Figyeljünk az ünnepekre, különleges alkalmakra, de az is jó taktika lehet, ha a hó eleji fizetésátutalások elé időzítjük a kiküldéseket.
  • A kiskereskedelemben építhetünk a szokásos szezonális keresletre, de az üzleti stratégiánktól függően éppen a holt szezonra is időzíthetjük az SMS kampányt. Black Friday környékén például egyértelműen zajmentes csatornát kínál az SMS, míg a holtidőben extra figyelmet és forgalmat irányíthatunk webshopunkra vagy üzletünkbe egy jól irányzott ajánlattal.

 

  1. Hogyan használjuk más eszközökkel? Az üzenetküldés gyors és frappáns megoldás, de minden kommunikációs csatornát azért nem tudunk kiváltani vele. 
  • Érdemes az SMS-t más eszközökkel kombinálva használni. Ha az SMS linkünk a promóciós oldalunkra vezet, buzdítsuk kedvezményekkel a látogatókat, hogy egy Facebook megosztás gombbal ismerőseiket is értesítsék az akcióról.  
  • Ha a telesales is része az eladási stratégiánknak, ügyesen kombinálhatjuk a telefont a SmartSMS-sel. Az első hívás végeztével küldjünk az ügyfélnek SMS-t, aminek a linkje mögött további részleteket tudhatnak meg az ajánlatról.

 

  1. Mit mérjünk és hogyan teszteljünk? A kampány az SMS kiküldésével még nem ér véget, hiszen azt is szeretnénk tudni, hogy a címzett valóban eljutott-e a linkünk mögötti oldalra.
  • A nyomonkövetéshez tegyünk követhető linket az üzenetbe, így valós visszajelzést kaphatunk kampányaink teljesítményéről és követőink elkötelezettségéről.
  • Integrált kuponakciós kampány esetén használjunk más-más linkkódot SMS-ben, emailben és a Facebook megosztásokban, hogy lássuk, melyik csatorna hogyan teljesít.
  • A link mögé helyezett kérdőív önmagában is nagy segítség a nyomonkövetséhez, hiszen a kitöltés ténye bizonyítja, hogy ügyfelünk reagált az üzenetre. Közben pontos visszajelzést kaphatunk termékeinkről, szolgáltatásainkról.
  • Indítsunk A/B tesztelést a tökéletes SMS akció kicsiszolására. Vessük tesztelés alá az üzenet stílusát, az ajánlat tartalmát, az időzítést és a szegmentációt

És ha a lényeg átjött, íme a legfontosabbak egyetlen ábrán:

 

Íme egy példa egy Smart Sms-ben mi mindent lehet kérni, írni az ügyfeleknek:

De ezeken kívül lehet konkrét ajánlatot kiküldeni, amit egy kattintással meg is rendelhet, vagy csak egy üzenetet kaphat. de lehet az egy link is….

KIKNEK AJÁNLJUK?

  • Kiskereskedelmi vállalkozásoknak
  • Bolt- és üzletláncoknak
  • Webáruházaknak és webshopoknak
  • Pénzügyi, biztosítási és befektetési tanácsadóknak
  • Követeléskezelő és behajtó cégeknek
  • Magánklinikáknak, orvosi és fogorvosi rendelőknek
  • Hoteleknek, panzióknak, utazási irodáknak
  • Éttermeknek és vendéglátóhelyeknek
  • Csomagszállító és futárcégeknek

A szolgáltatási szektor minden szereplőjének

 

How can we reach more customers on the best converting channel?

 

The good old emails are barely opened, the mobile app push messages are quickly deleted by the users, and no one is interested in the brands' messages on chat. Meanwhile, SMS is well and alive, and we will tell you in 4 steps why one should start SMS marketing.

There are almost 12 million mobile phone subscriptions in Hungary, i.e. 120 SIM cards are owned per 100 inhabitants. There is no demographic segment you can't reach on the phone, and last year's survey found that 81 out of 100 people have their mobile phones on all night, and one in three Hungarians even take it to the toilet.

Mobile marketing: what works and what does not?

As the device is always in the hands of the consumers, the big question is which one of the many messaging channels is the best to reach them. Some companies try their own mobile apps to send push messages to their customers, others bombard them on the chat, and the vast majority continue to make offers via email. But let's see exactly what happens to them.

  • Email opening rates are only 20-30%, and most of them stay in the mailbox for days before reading.
  • Only 3-4% of the recipients click on the promotional links in them.
  • 95% of newly downloaded mobile apps are deleted by the users within one month and only one in three are allowed to send push notifications,
  • developing an own mobile app is very expensive.
  • Chat (Messenger, Whatsapp, Viber) is used by the consumers mainly for personal communication, so their contact details are not really included in the business databases.
  • Developing such a business messaging system is, moreover, as expensive as an own application.

What about SMS?

Until a few years ago, nobody has thought that, with the brand new messaging technologies, the more than a quarter-century-old text messages would prevail in business messaging. In fact, in a slightly updated version which is called: SmartSMS.

 

What is SmartSMS?

 

It is an ungraded version of the well-known SMS, where you cannot only write a text but also insert a link. After opening, the recipient can be redirected to your website or other online interface, and initiate new interactions with them. You can send your personal or bulk SmartSMS from a web interface, and you can check here how your customers have responded to it.

As long as an SMS only serves “to knock on your customers’ doors”, using SmartSMS, you can initiate a real conversation with them.

The 160 characters of a SmartSMS can house a whole campaign: you can place a link in the text to direct the recipient to your own website, webshop or another online interface right at the moment it is opened. And it is worth paying more attention to it because:

 

Why SmartSMS?

  • 98% opening rate

While the email’s opening rate is around 20-30%, 98 out of 100 people are sure to open the SMS.

  • 40% + click-through

While only 3-4% of the recipients click on the links in emails, it is over 40%* for the SMS.

  • It reaches all target groups

SMS has been with us since the appearance of mobile phones. From generation Y to the 40+ age-group, for the majority, it is still one of the most important channels.

  • Reading within 5 minutes

Often, the recipients do not even open the email for days, but they read the SMS almost immediately.

  • Lightning fast and cheap installation

SmartSMS is a simple, mature technology, so its implementation does not require any major development. It can be set up in a matter of hours and be easily connected to your company's CRM system.

  • Short and to the point

Nobody likes being bombarded by long and voluminous messages. The important messages are short and to the point. 160 characters are long enough for most of them, the details are behind the link anyway…

  • No development is required

SMS is “factory-set” on every device, no expensive upgrade is needed and it cannot be removed…

 

What is business text messaging used for by those who have already tried it?

There is hardly any business that could not use SMS communication for a meaningful purpose. It is estimated that companies will spend USD 65 billion this year on SMS marketing worldwide, in the following areas for example:

 

 

insurance, food ordering, real estate management, order confirmation, voucher, bank,  event, sale, car leasing, information, restaurant, health care, route planning, customer service, prize games, research, courier service, promotions, tourism, integrated communication, voting, payment reminder, scheduled services, last-minute options, two-factor identification, webshop, vehicle service, making appointments, café, hotel, questionnaire, extraordinary news, SMS marketing, competition, invoice information, retail trade, immediate information, education, disaster management, gym, service reminder, customer satisfaction survey, birthday greeting, festive greeting, debt collection, loyal customer program, exclusive offers

 

Two restaurants of the Papa John’s pizzeria chain  in England achieved a 33% increase in sales over a three-week campaign period, generating £ 5.3 of revenue for every £ 1 spent.

 

They have sent 8,100 text messages to their database consisting of their former customers with a simple message: "Order any pizza, in any size (yes, it can be giant pizza!) – for £ 6.99 if you collect it, and for £ 8.99 if we deliver it!". The average basket value of 13.56 pounds (about 5,000 Forints) shows that the consumers have seized the opportunity: if they have ordered, they were not satisfied with a single pizza.

 

 

How do we copy them? SMS marketing in 4 steps

SMS marketing is not a complicated science at all, however, as all the successful campaigns, it requires a strategy.

  1. What is the purpose? Before we get started, the following steps should be considered carefully:
  • What do we want to use the SMS campaign for: product promotion, recruiting subscribers, notifications about discounts, satisfaction survey? Below you find some quick tips for the start.
  • What interaction do you expect from the recipient? A reply message, or a tap on the link in the SMS to visit your website? In the latter case, you should make sure that all call-to-action messages are well-designed and displayed in multiple locations on the website.
  • Do you want to find new customers or contact the existing ones? For the new ones, the SMS should be used for introductory promotional campaigns and subscriber recruitment, while it could be used for loyalty reward campaigns and satisfaction surveys for the existing customers.
  • What should the message be like? Short, concise and mobilizing. Here are some examples:
  1. How should we schedule them? Find out when your target group is most open to receiving an SMS.
  • Don't bombard your customers with promotional offers at dawn or late at night. The morning hours or rather the end of the working hours, just before the start of their free time, is more suitable for it.
  • In addition to timing, the frequency of the messages also influences the success of the campaign. If you are addressing new customers, one SMS will not be enough to convert them, it is advisable to repeat the text message after a week or two.
  • Let us focus on the holidays, on the special occasions, and it can also be a good tactic to schedule the messages before the wages are transferred at the beginning of each month.
  • In retail, we can build on the usual seasonal demand, however, depending on our business strategy, we can schedule the SMS campaign just for the off-season. For example, during ​​the Black Friday period, SMS offers a clearly noiseless channel, while in the off-season, you can direct extra attention and turnover to your webshop or shop with a well-targeted offer.

 

  1. How should we use it together with other tools? Text messaging is a quick and fast solution, but we cannot replace all the communication channels with it.
  • It is worthwhile using the SMS in combination with other tools. If your SMS link leads to your promotional site, you should encourage the visitors with discounts to inform their friends about the promotion using the Facebook share button.
  • If telesales is part of your sales strategy, you can skilfully combine phoning with the SmartSMS. At the end of the first call, send the customer an SMS with a link to find out more about the offer.

 

  1. What to measure and how to test it? The campaign does not end with the sending of the SMS, as you also want to know whether the recipient actually went to the website behind your link.
  • For the tracking, place a traceable link in the message so you can get real feedback on the performance of your campaigns and the commitment of your followers.
  • For an integrated voucher campaign, use different link codes in SMS, Email and Facebook sharing to see how each channel is performing.
  • The questionnaire behind the link is a great help for tracking, because the fact that it is completed proves that your customer has responded to the message. Meanwhile, you can get accurate feedback on your products and services.
  • Start A / B testing to polish the perfect SMS promotion. Let us test the style of the message, the content, the timing and segmentation of the offer.

After the main facts, let us summarize the most important facts in a single figure:



 

 

Here's an example of what you can ask and request from the customers in a SmartSms:



Moreover, you can send out a specific offer the customer can order with a single click, or just a message, but it could also be a link….

 

WHO DO WE RECOMMEND IT TO?

  • Retail businesses
  • Stores and shop chains
  • Webshops and web stores
  • Financial, insurance and investment advisers
  • Debt management and debt collection companies
  • Private clinics, medical and dental practices
  • Hotels, guesthouses, travel agencies
  • Restaurants and catering businesses
  • Package delivery and courier companies

 

All players in the service section  

Saját termék

Megrendeléshez kattintson a képre!