Hogyan érjünk el több vevőt a legjobban konvertáló csatornán?
 

A jó öreg e-mailt már alig nyitják meg, a mobil appok push üzeneteit gyorsan kilövik a felhasználók, chaten pedig senki nem kíváncsi a márkák üzeneteire. Az SMS mindeközben él és virul, 4 lépésben elmondjuk, hogyan érdemes belevágni az SMS marketingbe.

Magyarországon csaknem 12 millió mobil-előfizetés van forgalomban, azaz 100 lakosra 120 SIM kártya jut. Nincs olyan demográfiai szegmens, akit ne lehetne elérni a telefonján, és egy tavalyi felmérés szerint 100-ból 81 embernek éjszaka is karnyújtásnyira van a mobilja, minden harmadik magyar pedig a WC-re is magával viszi.

Marketing mobilon: mi működik és mi nem?

Az eszköz tehát mindig a fogyasztó kezében van, a nagy kérdés, hogy a sokféle üzenetküldő csatorna közül melyikkel érhetjük el a legjobban. Van, aki saját mobil alkalmazással próbálkozik, hogy push üzeneteket küldhessen vevőinek, mások chaten bombázzák őket, a nagy többség pedig továbbra is emailben tolja az ajánlatokat. De nézzük, pontosan mi is a helyzet velük.

  • Az emailek megnyitási rátája csak 20-30%, és többségük napokig a postafiókban pihen elolvasás előtt.
  • A benne elhelyezett promóciós linkekre a címzettek csupán 3-4%-akattint át.
  • A frissen letöltött mobilappok 95%-át a felhasználók egy hónapon belülletörlik, és csak minden harmadiknak engedélyezik a push értesítések küldését,
  • a saját mobilapp-fejlesztés mindeközben még mindig igen drágamulatság.
  • A chat-et (Messenger, Whatsapp, Viber) a fogyasztók főként személyes kommunikációrahasználják, így elérhetőségük sem nagyon szerepel a céges adatbázisokban.
  • Egy ilyen üzleti üzenetküldő rendszer lefejlesztése ráadásul hasonlóan húzós, mint a saját applikációé.


Mi a helyzet az SMS-sel?

Pár évvel ezelőtt még senki nem gondolta, hogy a vadonatúj üzenetküldő technológiák mellett éppen a több mint negyedévszázados SMS fog beelőzni az üzleti üzenetküldésben. Igaz, némileg frissített kiadásban, amit úgy hívnak: SmartSMS.

 

Mi az a SmartSMS? 

A jól ismert SMS továbbfejlesztett változata, melybe nemcsak szöveget írhat, de linket is helyezhet. Címzettjét a megnyitás után azonnal továbbvezetheti weboldalára vagy más online felületeire, és újabb interakciókat kezdeményezhet velük. Személyes vagy tömeges SmartSMS-eit webes felületről küldheti ki, és ugyanitt ellenőrizheti, hogyan reagáltak rá ügyfelei.

Amíg egy SMS-sel csupán bekopog ügyfeleihez, a SmartSMS-sel valódi párbeszédet kezdeményezhet velük.

 

A SmartSMS 160 karaktere mögött akár egy egész kampány is elférhet: a szövegbe linket rakhatunk, amivel a címzettet rögtön a megnyitás pillanatában saját weboldalunkra, webshopunkba vagy más online felületünkre irányíthatjuk. És a következők miatt érdemes nagyobb figyelmet szentelni neki:

 

Miért SmartSMS?

  • 98%-os megnyitási arány
    Míg az email megnyitási rátája 20-30% körüli, az SMS-t 100-ból 98-an biztosan megnyitják.

     
  • 40%+ átkattintás
    Míg az emailben elhelyezett linkekre mindössze a címzettek 3-4%-a kattint rá, az SMS esetében ez több mint 40%*.

     
  • Minden célcsoportot elér
    Az SMS a mobiltelefon megjelenése óta velünk van. Az Y generációtól a 40+ korosztályig a többség számára még mindig az egyik legfontosabb csatorna.

     
  • Olvasás 5 percen belül
    Az emailhez gyakran napokig hozzá sem nyúlnak a címzettek, az SMS-t azonban gyakorlatilag rögtön elolvassák.

     
  • Villámgyors és olcsó beüzemelés
    Az SmartSMS egyszerű, kiforrott technológia, így a bevezetése sem igényel komolyabb fejlesztést. Néhány óra alatt beüzemelhető, és könnyen összekapcsolható a céges CRM rendszerrel.

     
  • Rövid és lényegre törő
    Senki sem szereti, ha hosszú, terjengős üzenetekkel bombázzák. A fontos üzenetek rövidek és lényegre törők. A többségük 160 karakterben is elfér, a részletek úgyis ott vannak a link mögött…

     
  • Nem kell fejlesztés
    Az SMS “gyárilag” ott van minden készüléken, nem kell hozzá drága fejlesztés, és letörölni sem lehet…

 

 

Mire használják az üzleti SMS-t, akik már kipróbálták?

Szinte nincs olyan vállalkozás, amely ne tudná valamilyen értelmes célra bevetni az SMS kommunikációt. A becslések szerint idén 65 milliárd dollárt költenek a cégek világszerte SMS marketingre, például a következő területeken: 

Papa John’s pizzériahálózat két étterme Angliában egy három hetes kampányidőszakban 33%-os növekedést ért el eladásaiban, ami minden elköltött 1 fontra 5,3 font bevételt hozott az étteremnek.

A korábbi vásárlóikból álló adatbázisuknak 8 100 SMS-t küldtek ki, egy egyszerű üzenettel: „Rendelj bármilyen pizzát, bármilyen méretben (igen, lehet óriás is!) – 6.99 font, ha te jössz érte, 8.99, ha mi visszük!”.  A 13,56 fontos (vagyis kb. 5000 forintos) átlagos kosárérték ugyanakkor azt is jól mutatja, hogy a fogyasztók éltek is a választás lehetőségével: ha már rendeltek, nem elégedtek meg egyetlen pizzával.


Hogyan csináljuk utánuk? SMS marketing 4 lépésben

Az SMS marketing egyáltalán nem komplikált tudomány, de mint minden sikeres kampányhoz, ehhez is kell egy stratégia.

  1. Mi a cél? Mielőtt belevágunk, a következő lépéseket érdemes alaposan átgondolni:
  • Mire akarjuk használni az SMS kampányt: termékpromócióra, feliratkozók gyűjtésére, kedvezményekről szóló értesítésekre, elégedettségmérésre? Lent mutatunk néhány gyors ötletet az induláshoz.
  • Milyen interakciót várunk a címzettől? Egy válaszüzenetet, vagy hogy az SMS-ben elhelyezett linkre bökve felkeresse a weboldalunkat? Utóbbi esetben gondoskodjunk róla, hogy az oldalon minden mozgósító üzenet (call-to-action) alaposan ki legyen dolgozva, és több helyen is megjelenjen.   
  • Új ügyfeleket akarunk megszólítani vagy meglévőket? Az újak esetében bevezető promóciós kampányokra, feliratkozók gyűjtésére, a régieknél a hűséget jutalmazó, lojalitás erősítő kampányokra és elégedettségmérésre érdemes bevetni az SMS-t. 
  • Milyen legyen maga az üzenet? Rövid, velős és mozgósító hatású. Íme néhány példa:
     
  1. Hogyan időzítsünk?Gondoljuk át,  hogy a célcsoportunk mikor a legnyitottabb az SMS fogadására.
  • Ne bombázzuk az ügyfeleket hajnalban vagy késő este reklám ajánlatokkal. Alkalmasabb erre a délelőtt vagy még inkább a munkaidő vége, közvetlenül a szabadidő megkezdése előtt.
  • Az időzítés mellett az üzenetek gyakorisága is befolyásolja a kampány sikerét. Ha új ügyfeleket szólítunk meg, egy SMS nem lesz elég a konverzióhoz, célszerű a kiküldéseket egy-két hét után megismételni.
  • Figyeljünk az ünnepekre, különleges alkalmakra, de az is jó taktika lehet, ha a hó eleji fizetésátutalások elé időzítjük a kiküldéseket.
  • A kiskereskedelemben építhetünk a szokásos szezonális keresletre, de az üzleti stratégiánktól függően éppen a holt szezonra is időzíthetjük az SMS kampányt. Black Friday környékén például egyértelműen zajmentes csatornát kínál az SMS, míg a holtidőben extra figyelmet és forgalmat irányíthatunk webshopunkra vagy üzletünkbe egy jól irányzott ajánlattal.
     
  1. Hogyan használjuk más eszközökkel? Az üzenetküldés gyors és frappáns megoldás, de minden kommunikációs csatornát azért nem tudunk kiváltani vele. 
  • Érdemes az SMS-t más eszközökkel kombinálva használni. Ha az SMS linkünk a promóciós oldalunkra vezet, buzdítsuk kedvezményekkel a látogatókat, hogy egy Facebook megosztás gombbal ismerőseiket is értesítsék az akcióról.  
  • Ha a telesales is része az eladási stratégiánknak, ügyesen kombinálhatjuk a telefont a SmartSMS-sel. Az első hívás végeztével küldjünk az ügyfélnek SMS-t, aminek a linkje mögött további részleteket tudhatnak meg az ajánlatról. 
     
  1. Mit mérjünk és hogyan teszteljünk? A kampány az SMS kiküldésével még nem ér véget, hiszen azt is szeretnénk tudni, hogy a címzett valóban eljutott-e a linkünk mögötti oldalra.
  • A nyomonkövetéshez tegyünk követhető linket az üzenetbe, így valós visszajelzést kaphatunk kampányaink teljesítményéről és követőink elkötelezettségéről.
  • Integrált kuponakciós kampány esetén használjunk más-más linkkódot SMS-ben, emailben és a Facebook megosztásokban, hogy lássuk, melyik csatorna hogyan teljesít.
  • A link mögé helyezett kérdőív önmagában is nagy segítség a nyomonkövetséhez, hiszen a kitöltés ténye bizonyítja, hogy ügyfelünk reagált az üzenetre. Közben pontos visszajelzést kaphatunk termékeinkről, szolgáltatásainkról.
  • Indítsunk A/B tesztelést a tökéletes SMS akció kicsiszolására. Vessük tesztelés alá az üzenet stílusát, az ajánlat tartalmát, az időzítést és a szegmentációt

 

És ha a lényeg átjött, íme a legfontosabbak egyetlen ábrán:

 

Íme egy példa egy Smart Sms-ben mi mindent lehet kérni, írni az ügyfeleknek:

 

De ezeken kívül lehet konkrét ajánlatot kiküldeni, amit egy kattintással meg is rendelhet, vagy csak egy üzenetet kaphat. de lehet az egy link is….

KIKNEK AJÁNLJUK?

  • Kiskereskedelmi vállalkozásoknak
  • Bolt- és üzletláncoknak
  • Webáruházaknak és webshopoknak
  • Pénzügyi, biztosítási és befektetési tanácsadóknak
  • Követeléskezelő és behajtó cégeknek
  • Magánklinikáknak, orvosi és fogorvosi rendelőknek
  • Hoteleknek, panzióknak, utazási irodáknak
  • Éttermeknek és vendéglátóhelyeknek
  • Csomagszállító és futárcégeknek
  • A szolgáltatási szektor minden szereplőjének